Aikido Lviv

Шувар split Рейдер Вишиванка T.G.Amigo gas station the grill ibis style Дитяча планета ЯпонаХата

Кіхон Доса – базові переміщення

Тайно хенко (1) – зміна положення (коли уке тягне)

Цей базовий рух призначений для нейтралізації сили суперника, коли він тягне, за рахунок переміщення стійки вперед при збереженні міцної та стабільної стійки.

Рух називається Ірімі і є базовим рухом, який зустрічається лише в Айкідо.

1. Шіте і Уке стоять обличчям один до одного в Мігі-Ханмі. Уке лівою рукою хапає Шіте за праву руку і сильно тягне.

Права рука Шіте долонею до верху підіймається по діагоналі від положення зліва від грудей Уке до його правого плеча, рух спрямований по лінії  положення ніг Шіте.

2. З легким круговим рухом права нога Шіте прослизає вперед, не відриваючись від землі (Цугі-Аші) до точки, яка знаходиться між ногами Уке, на 1/3 відстані між ними від його лівої ноги.

Ліва рука рухається вперед горизонтально до центру грудей Уке, ніби виконуючи удар (Атемі) ребром долоні. Погляд спрямований на кінчики пальців правої руки.

3. Права рука долонею вгору зміщується поперек грудей Уке до його правого плеча. Виконуючи цей рух, Шіте повинен уявляти собі, що він бє мечем. Після входу правою ногою за нею рухається таз, що зміщує центр ваги тіла вперед за рахунок сили лівої ноги. Ступні розташовані в формі букви Т.

Тайно хенко (2) – зміна положення (при поштовху)

Цей базовий рух, який використовується для сходу з лінії атаки суперника за рахунок повороту на одній нозі з переходом в безпечну позицію, з якої можливий контроль суперника. Кут розвороту може бути різним, хоча переважно складає трішки більше 90 градусів.

1. Шіте стоїть в Мігі-Гьяку-Ханмі. Уке нападає, захоплюючи праву руку Шіте і штовхаючи його.

Весь рух повинен базуватись на Цугі-Аші, тобто замість того, щоб піднімати ноги, потрібно зміщувати їх ковзаючими рухами, не відриваючись від землі. Це допоможе уникнути «зміщення вгору» центру ваги.

2. Переміщуючи вагу тіла на праву ногу і обертаючись на ній, Шіте проносить ліву ногу по дузі, зберігаючи контакт з землею. Одночасно, не згинаючи лікоть, він описує невелике коло правою рукою, виставляючи долоню вгору, і скеровуючим рухом дає Уке можливість продовжити атакуючий рух вперед.

3. Потік сили Шіте спрямований до кінчиків пальців, погляд сконцентрований на них. Права рука виставляється на рівень грудей, ноги на одній лінії, ліва рука перед животом паралельно до правої.

 

4. Відстань між ступнями дещо більша, ніж в Ханмі. Таз опущений, і верхня частина тіла повернута відносно нижньої для збільшення стабільності стійки і можливості швидко почати наступний рух. Права рука розвернута долонею вгору, лікоть майже випрямлений, ліва нога ставиться під кутом 90 градусів вправо і рух Уке вперед підсилене. Вага тіла переноситься на праве коліно, а нога майже пряма і стоїть твердо.

Хірікі-но-йосей (1) – «сила ліктя» (рух вперед)

Цей базовий рух призначений для навчання правильному використанню ліктів і для тренування руху ніг, рук ф корпусу по одній лінії. Більш того, тренування цього руху дає базу для оволодіння Кокью-Рьоку, яке необхідне для вивчення прийомів. Воно включає в себе дещо більше ніж просто силу, являючи собою поєднання всіх форм енергії людини, включно з диханням, силою волі і розумовий настрій.

1. Шіте встає  в Мігі-Гьяку-Ханмі. Уке захоплює праве зап’ястя Шіте обома руками.

2. Шіте зміщується вперед, використовуючи Цугі-Аші, пересуваючи одну ногу і майже водночас підводячи другу, зберігаючи стандартну відстань між ступнями. Пальці розкриті, і потік енергії проходить від ніг до рук через таз, груди, плечі, лікті і зап’ястя.

3. Обома руками виконується сильний поштовх вперед і вгору, ніби піднімаючи меч. Ноги не повинні відриватись від землі, це може призвести до зменшення стійкості і втраті рівноваги.

4. Права рука вище лівої, лікті злегка округлі, плечі опущені, погляд і увага сфокусовані попереду.

Хірікі-но-йосей (2) – «сила ліктя» (рух назад)

Цей рух формує здатність:

1. до збереження міцної стійки за рахунок перерозподілу ваги;

2. до концентрації руху вздовж однієї лінії.

Воно також сприяє розвитку сильних, але гнучких ніг і тазу і, як попередня вправа, сприяє оволодінню Кокью-Рьоку.

1. Пальці ніг витягнуті, руки випрямлені. В цій стійці повинне виникати відчуття потоку енергії вниз через пальці правої руки.

2. Повертаючись на передній частині стопи обох ніг, Шіте повертається на 180 градусів, переміщуючи свою вагу з лівої ноги на праву.

3. Одночасно з поворотом корпусу Шіте повертає праву руку і підіймає обидві руки.

4. В кінці руху ліва нога Шіте, його таз і тулуб знаходяться на одній лінії, і центр ваги ближче до правої ноги, ніж в попередній вправі (Хірікі-но-йосей(1)).

Права рука витягнута як най дальше. Таз не повинен бути опущений. Вертикальний рух корпусу повинен бути мінімальним, і при розвороті на передній частині стопи п’ятки не мають підійматись.

Шумацу Доса (1) – «фіксуючий рух» (коли суперник тягне)

Це рух заснований на базовому русі «виконання рубаючого удару мечем» і включає підйом Те-Гатани («меч в руці») і рубаючий рух вниз. Відпрацювання цього руху слугує хорошому тренуванню стійкості, Ма-Ай, переміщенню ваги і пов’язаних з мисленням аспектів Айкідо. На цій техніці ґрунтується базовий прийом Шіхо-Наге.

1. В Мігі-Ай-Ханмі Уке захоплює спереду обидва зап’ястя Шіте.

2. З ковзаючим рухом (Цугі-Аші) вперед правою ногою Шіте опускає корпус і виставляє руки вперед, ніби замахуючись мечем.

3. Далі Шіте виконує великий крок лівою ногою (Цугі-Аші) і, підіймаючи обидві руки (захват Уке ще зберігається) над головою, різко переміщує вагу на ліву ногу.

4. Повертаючись на передній частині обидвох стоп швидким коловим рухом Шіте повертається на 180 градусів і підіймає обидві руки високо над головою. Його вага тепер зміщена на праву ногу. Уке старається штовхнути голову Шіте вперед.

5. Шіте просуває праву ногу вперед (Цугі-Аші) і, витягнувши руки, різко опускає їх вниз рубаючим рухом до рівня плеча. Його вага тепер зміщена чітко вперед при міцній стійці. Під час всього руху руки Уке знаходяться точно попереду Шіте.

Шумацу Доса (2) – «фіксуючий рух» (коли суперник штовхає)

Попередній рух Шумацу Доса виконувався з просуванням вперед. В цьому ж русі виконується поворот назад. В принципі ж обидва рухи одинакові.

1. Шіте стоїть в Хідарі-Гьяку-Ханмі, коли Уке захоплює обидва зап’ястя спереду і штовхає.

2. Шіте підіймає праву руку – ліктем вниз і тильною стороною кисті вгору – над головою, підіймаючи ліву руку Уке. Ліва рука Шіте також підіймається, але рухається долонею вгору. При повороті пальці ноги описують велику дугу. В цьому прикладі Шіте вміло використовує силу Уке.

3. Шіте знову повертається на 180 градусів і, зберігаючи захват Уке, підіймає руки вище над головою. Пальці повинні бути витягнуті   впродовж всього руху. Шіте повинен синхронізувати свій рух з рухом Уке.

Зазвичай, при русі лівої ноги вперед п’ятка не повинна підійматись.

4. Шіте просуває праву ногу вперед (Цугі-Аші), потім переміщує за нею ліву, не відриваючи п’ятку від землі. Випрямляючи руки, Шіте опускає кисті вниз до рівня плечей сильним рубаючим рухом. Уке виконує крок в сторону лівою ногою, опиняючись в такому ж  положенні, як і в кінці попереднього руху Шумацу Доса.